آموزشگاه کبیری

(شعبه فردیس)

عنوان دوره:

نقشه کش معماری و سازه


مدت دوره:

2 ماه


روزهای برگزاری:


ساعت تشکیل کلاس:



مخاطبین این دوره اساتید و هنرجویان هنرستان های شاخه ی کاردانش ، هنرآموزان و هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای ، دانشجویان رشته های ساختمان معماری پشتیبانی صحنه ، دانشجویان رشته عمران ، معماری ، مرمت بنا آثار تاریخی ، هنر های سنتی و … می باشند.


نقشه کش معماری و سازه اصولاً رشته معماری با طراحی ساختمان شامل طراحی داخلی، دکوراسیون، مبلمان، و ارتباط فضاها، طراحی خارجی و نمای ساختمان‌ها و به طور خلاصه با مسائل هنری، تاریخی، اجتماعی و بعضاً فنی ساختمان‌ها سر و کار دارد.

مهندس معمار وظیفه طراحی فضاهای داخلی بناها، ارتباط میان آنها و طراحی نمای خارجی سازه را به عهده دارد.

هنرجویان رشته‌ی نقشه‌کشی معماری مهارت لازم برای ترسیم انواع نقشه‌های معماری و ساختمانی به وسیله دست و با کامپیوتر، ساخت ماکت، نقشه‌برداری، متره و برآورد ساختمان، شناخت اجزاء مختلف ساختمان و …. را کسب می‌کنند.متقاضیان ورود به این رشته باید ضمن داشتن علاقه به مسائل فنی و طراحی ساختمان، استعداد و علاقه به مسائل هنری را نیز داشته باشند.

مهارت نقشه کش معماری و سازه ، به بررسی دقیق تر اجزای تشکیل دهنده بنا ها می پردازد ، به عبارت دیگر این مهارت اجازه بررسی دقیق تر و موشکافانه تر طرز کار سوله ها ، قطعات فلزی ، ستون ها ، فونداسیون و … را فراهم می کند.

این رشته ، زیر مجموعه رشته دیپلم نقشه کشی می باشد باشد و کارآموز پس از کسب مهارت های مورد نیاز می تواند در ادامه تحصیلات دانشگاهی رشته نقشه کشی ساختمان را انتخاب کند.



گذراندن نقشه کشی عمومی ساختمان

متقاضی شرکت در دوره هستم