آموزشگاه کبیری

(شعبه فردیس)

عنوان دوره:

زبان برنامه نویسی PHP


مدت دوره:

2 ماه


روزهای برگزاری:


ساعت تشکیل کلاس:


پی‌اچ‌پی (PHP) یکی از پر طرفدارترین زبان‌های اسکریپت‌نویسی متن باز (Open Source) است، که بیشتر برای طراحی برنامه‌های سمت سرور در وب‌گاه‌های پویا (Dynamic) مورد استفاده قرار می‌گیرد. PHP مخفف PHP: Hypertext Preprocessor (پیش‌پردازنده فرامتن) می‌‌باشد.

یک زبان برنامه‌نویسی است که برای طراحی وب توسعه یافته‌است، اما می‌توان از آن به عنوان یک زبان عمومی نیز استفاده‌کرد. تا ژانویهٔ سال ۲۰۱۳ میلادی پی‌اچ‌پی بر روی ۲۴۴ میلیون وب‌گاه و ۲٫۱ میلیون سرور وب نصب شده‌است.

این زبان در تمام سیستم عامل ها ی اصلی اجرا می شود و اساسا با لینوکس و سرویس دهنده های وب یونیکس در سرویس دهنده های ویندوز (همراه با نرم افزار های افزودنی مثل سرور های مجازی آپاچی ) مورد استفاده قرار می گیرد  PHP را می توان در یک صفحه وب گنجاند و ار آن برای دستیابی به اطلاعات بانکهای اطلاعاتی و نمایش آنها استفاده می شود.

یک فایل  PHP چیست؟

فایل های php می توانند حاوی متن ، تگ های HTML و اسکریپت ها باشند ، کاربر در هنگام اجرای اسکریپت نمی تواند کدهای php را مشاهده کند و تنها تگ های HTML را مشاهده می کند ، بدین معنی که کدهای php روی سرور تفسیر میشوند و خروجی html و یا خروجی های دیگری تولید میکند که توسط کاربر قابل مشاهده است.

پایگاه های داده ای که با PHP کار می کنند عبارتند از MySql , Oracle , Sybase , Solid , PostgreSQL , Generic ODBC که پر استفاده ترین آن هاMySQL می باشد.

برخی ویژگی های PHP

  • ساخت و ویرایش فایلهای در فرمت Adobe Flash و PDF
  • تحلیل حتی پیچیده ترین رشته ها با استفاده از کتابخانه های POSIX و عبارات قانونمند Perl
  • مجوز ورود به کاربران از طریق فایلهای خام، دیتابیس ها، و یا حتی Active Directory مایکروسافت
  • امکان برقراری ارتباط با بسیاری از پروتکلهای مختلف نظیر LDAP، IMAP، POP3، NNTP، و DNS و غیره…
  • امکاناتی نظیر ارتباط با بسیاری از کارتهای اعتباری

ده دلیل برای انتخاب PHP

۱٫کاربر پسند

فهمیدن و یادگرفتن php نسبت به زبانهای دیگر آسان تر و بهتر میباشد، به خاطر همین مساله بیشتر اپلیکیشن های مبتنی بر وب را توسط این زبان ایجاد میکنند.علاوه براین همانطور که گفته شد اپلیکیشنهای وب مبتنی بر زبان php نسبت به زبان های دیگر از امنیت بالایی برخوردار هستند.

۲٫انعطاف پذیری

Php نسبت به زبان های دیگر از انعطاف پذیری بالایی برخورد دارد در واقع بیشترین انعطاف پذیری را دارد.برای همین برای افرادی که دنبال یک زبان طراحی سایت سطح بالایی هستند، این بهترین گزینه میباشد برای اینکه به راحتی با نیازهای مشتریان میتوان تطابق داد.

علاوه براین چونکه اپن سورس میباشد، به کاربران این اجازه را میدهد که از هر ویرایش گری برای آن استفاده کنند.همچنین میتوان از کتابخانه های مختلفی مانند XML یا گرافیک استفاده کرد.

۳٫داینامیک

این خاصیت برنامه نویس را قادر میسازد که بتواند وب سایت خود را به طور زنده گسترش و توسعه دهد و به اتوماتیکی آن را عوض  نماید.زبان php خاصیتی که دارد این میباشد که نیازی نیست شما هر دفعه قابلیت های آن را به روز نمایید چون خود آن به طور صورت اتوماتیکی انجام میشود.فرآیندهای جالب موجود در php باعث شده است که بیشتر برنامه  نویسان وب، از این زبان استفاده کنند.

۴٫صرفه جویی در هزینه

یکی از دلایل اصلی که باعث شده است php در دو سال محبوبیت بیشتری پیدا کند، مقرون به صرفه بودن استفاده از آن  برای توسعه وب سایت میباشد.برای این این زبان و اکثریت قابلیتهای آن اپن سورس میباشد و برنامه نویس هر موقع که بخواهد میتواند آخرین نسخه آن را دانلود نماید.برای همین، برنامه نویسانی که میخواهند در هزینه خود صرفه جویی نمایند، از این زبان استفاده میکنند.

۵٫پردازش کننده داده

Php از خصوصیات و ویژگی های پردازش کننده داده سریع حمایت میکند که باعث بهبود عملکردهای تابع سریعتر از زمان  مورد نظر میگردد.

۶٫اپن سورس

اپن سورس بودن این زبان باعث شده است که اکثر رو به استفاده از این زبان بیاورند و اینکه نیازهای تمامی آنها را به راحتی رفع مینماید.یکی از دلایل اصلی موفق این زبان، همین استفاده رایگان و آسان آن میباشد.

۷٫عملکرد و اجرای بالا

با استفاده از زبان php شما میتوانید سرعت عملکرد و اجرای برنامه ها را افزایش دهید.برای اینکار php از وب سرور آپاچی و دیتابیس My SQL نیز استفاده میکند.

۸٫چند پلتفرمی

با استفاده php میتوان اپلیکیشنهایی ساخت که در چندین پلتفرم مانند لینوکس،یونیکس و ویندوز عمل کند برای اینکهphp از این قابلیت پشتیبانی میکند.برای همین به بیشتر به افرادی که در تولید اپلیکیشنهای هستند و میخواهند که اپلیکیشن مبتنی بر وب آنها در تمامی پلتفرم را راحتی اجرا شود، توصیه میگردد که از زبان php استفاده کنند.

۹٫دارای استفاده پرکاربرد در CMS

یکی از دلایلی که اکثر برنامه نویس وب علاقه مند هستند از php استفاده کنند این میباشد که این زبان را به راحتی میتوانند در قالب یک cms قرار دهند و درخواست و نیازهای کاربر را به راحتی در آن اجرا کنند.

۱۰٫قرار دادن کدها داخل آن

یکی از ویژگی های مهم php این میباشد که افراد به راحتی میتوانند کدهای html را مابین کدهای php قرار دهند.با  استفاده از این ویژگی و دیگر ویژگی هایی که این زبان در اختیار برنامه نویسان قرار داده است، تبدیل سایت استاتیک به سایت داینامیک با استفاده از php در سریعترین زمان ممکن رخ میدهد.


مخاطبین این دوره برنامه نویسان علاقمند به Open Source و برنامه نویسانی هستند که به صورت حرفه ای قصد ورود به دنیای طراحی وبسایت را گرفته اند




ندارد

متقاضی شرکت در دوره هستم